Internet Marketing en leadgeneratie genereert kwaliteit leads

Internet Marketing met ondersteuning van WEB 2.0 voor leadgeneratie voor kwaliteit leads een nieuwe trend.Internet Marketing voor leadgeneratie met ondersteuning van WEB 2.0 functioneert perfect. Leadgeneratie is noodzakelijk voor ieder bedrijf. Ten eerste om te overleven, maar ook zeer belangrijk, om te groeien. Er zijn vele methodes van leadgeneratie.

Leads zelf genereren

Men kan het intern zelf doen, met de varianten dat de verkoopafdeling dit geheel voor zijn rekening neemt.  Of men besteedt het intern uit aan een afdeling die veel beter is met bijvoorbeeld telefonische acquisitie en laat de verkopers doen waarvoor ze zijn, verkopen. Een nog steeds groeiende tendens is het extern uitbesteden van de leadgeneratie aan een gespecialiseerd bedrijf. Hiervan zijn er zeer veel, die dan weer verschillende methoden hanteren om leads binnen te krijgen. Na het klappen van de internet bubble was dit niet het einde van het internet. Het voordeel van het doorprikken van de bubble is dat iedereen wakker werd geschud. Geen lucht meer verkopen via het internet, maar werkelijke content, zoals dit in marketingtermen heet. Het was het keerpunt dat het internet de draai maakte naar een meer volwassen platform. Bij leveranciers van diensten en producten leefde het idee dat het gouden ei was uitgevonden. De klanten zouden zich vanzelf gaan aanmelden. Helaas ook dat was een droom. Met de opkomst van zoekmachines, met name Google, kreeg de klant een tool om zich beter te informeren.

Kwalitatieve content om leads te genereren

Leveranciers die dit willen gebruiken voor leadgeneratie moeten nu met kwalitatieve content komen. Door de introductie van de Panda- en Penguin update vallen de ‘malafide’ marketeers door de mand. Even een linkbuildingbedrijfje inhuren om wat linkjes te produceren is niet meer voldoende. Sinds ‘shake van 22 mei 2013’ zie je wie er kwaliteit heeft geleverd. Je kunt je dan ook de vraag stellen of de ‘black hat’ linkbuilders blijven bestaan. Het is vooral belangrijk dat de links naar de site van de opdrachtgever relevant zijn. Een link plaatsen op een pornosite naar een pagina voor fietsen is niet direct relevant. Een kromme prater kan een verhaal ophangen dat een mooi shot gemaakt kan worden op de bagagedrager van een fiets. De black hat bedrijfjes kunnen een aanbod doen om tegengesteld te werken. Het is zaak om hiervoor op te passen. Zij gaan voor uw organisatie zoveel mogelijk ‘niet relevante’ linkjes aanleggen naar de site van uw concurrent. Lijkt op zich misschien een goed idee, maar de concurrent kan dit ook bij u doen. Google heeft hier ook over nagedacht en telt deze links niet mee. Dit houdt in dat u geen voordeel heeft, maar uw concurrent ook geen nadeel.

Meer informatie: http://www.virgoleads.com