Internet Marketing Gids
Image default
Vervoer en transport

De erfgenaam van de troon

De competitie voor de volgende meest populaire step, voor de step die de troon van de Xiaomi M365 zal erven, wordt voor onze ogen gespeeld, en het merkwaardige is dat veel van de beste kanshebbers komen van Xiaomi.

De Xiaomi 1S loopt momenteel echter voorop.

Wie zou de Xiaomi 1S moeten kopen?

Kortom, de 1S is de volgende versie van de beste e step kopen. Het zal een perfecte step voor algemeen gebruik zijn voor de dagelijkse forens of de casual stepliefhebber.

De Xiaomi 1S verbetert niet echt veel van de specificaties van de Xiaomi M365. Het hoeft ook niet echt, want waarom zou je een winnend team veranderen?

Het komt echter met veel upgrades voor de kleinere functies en details, en ook een paar grotere, en dat maakt het de duidelijke erfgenaam van de troon.

Enkele van de grootste verbeteringen zijn het nieuwere LCD-scherm, het grotere rode licht aan de achterkant, de helderdere koplamp, de reflecterende stickers die het in veel landen effectief straatlegaal maken , de stalen beugel voor het achterspatbord, en waarschijnlijk het belangrijkste van alles, de verbeterde explosiebestendige banden die niet zo veel lekke banden zullen hebben als de banden van de Xiaomi M365.

Zoals we zullen zien in deze review, al die fixes en upgrades zijn heel logisch, en de Xiaomi 1S is duidelijk de volgende beste elektrische step voor de dagelijkse steprijder.

Bouw kwaliteit, levensduur, techniek, ontwerp

In lijn met de traditie is het belangrijkste bouwmateriaal van de Xiaomi 1S een aluminiumlegering van ruimtevaartkwaliteit, hetzelfde als bij alle andere Xiaomi-modellen, wat de step een goede balans geeft tussen taaiheid, duurzaamheid en lichtheid.

De bouwkwaliteit is waarschijnlijk het sterkste wapen van de Xiaomi 1S. Op basis van de enorme ervaring die Xiaomi heeft gehad met het M365-model, en van hun andere ultra-succesvolle modellen die door miljoenen consumenten worden gebruikt en in de vloten van apps voor het delen van ritten, heeft de Xiaomi 1S waarschijnlijk de meeste “wijsheid” ingebouwd in het ontwerp en bijna tot in de perfectie ontworpen. Het zal bijna onmogelijk zijn voor een ander merk om te concurreren in de budgetprijscategorie, aangezien geen enkel ander bedrijf de enorme hoeveelheid gegevens heeft om van te leren, en dat is een voordeel van Xiaomi-steps dat waarschijnlijk alleen maar zal toenemen naarmate de tijd verstrijkt.

De Xiaomi 1S bestaat nog steeds niet lang genoeg om over levensduur te praten, maar één ding is bijna zeker: dit is een verbetering van de Xiaomi M365, en die step had een van de langste levensduur in de stepwereld, wat betekent dat het hier alleen maar beter kan worden voor de 1S. Het zou me niets verbazen als je 5 jaar van deze step krijgt zonder piep.

Rij soepel en gebruikerservaring

De step voelt robuust en stevig aan, en stabiel tijdens het rijden. De 8,5-inch luchtgevulde banden leveren de grootste bijdrage aan het rijcomfort, en het beste nieuws is dat ze nu veel beter bestand zijn tegen lekke banden (meer daarover in de sectie banden).

De standaard straat of stedelijke weg zal waarschijnlijk helemaal niet worden gevoeld tijdens het rijden. Het zal de hele weg van een leien dakje gaan. Zelfs kleinere kuilen, hobbels en scheuren zullen niet te veel worden gevoeld. De beproefde rubberen mat die op de bovenkant van het dek is gelijmd, geeft je veel tractie en stabiliteit.

De handling, het draaien en de controle zijn erg goed. Eerlijk gezegd zou ik het niet erg vinden als het stuur wat breder zou zijn, omdat dat de controle verder zou verbeteren, maar draagbaarheid is voor de meesten van ons belangrijker, en de stuurbreedte zal het moeten doen.

Ik zou het doen Ik raad deze step niet aan om offroad te rijden. Een korte rit door wat gras, vuil of kasseien zal niet zo erg zijn, maar ik zou kiezels en rotsachtige wegen proberen te vermijden.

In- en uitvouwen

Ik denk niet dat het opvouwen van de Xiaomi 1S kan eenvoudiger. Het enige wat je hoeft te doen is de grendel op de stuurpen te ontgrendelen, de stuurpen in te klappen en de belhamer aan de haak op het achterspatbord te bevestigen. Veel merken adverteren met de “3-seconden vouw”, maar met de Xiaomi 1S is die claim echt een realiteit.

En toch is het vouwmechanisme nog steeds behoorlijk veilig tijdens het rijden, en de stuurpen en het stuur schud nauwelijks.

Scherm en bedieningselementen

De step wordt bestuurd door het standaard gaspedaal met duim op het rechter stuur. Cruisecontrol wordt ingeschakeld nadat de versnelling 10 seconden is ingedrukt (als deze is ingeschakeld via de app natuurlijk). Het linker stuur herbergt de remhendel en de bel.

Het geïntegreerde LCD-scherm is een van de gebieden waar de 1S is verbeterd in vergelijking met de M365. Als je het je herinnert, toonde het scherm van de Xiaomi M365 alleen het batterijniveau, terwijl het scherm van de Xiaomi 1S het typische moderne scherm is dat het volgende weergeeft:

  • huidige snelheid

  • batterijniveau

  • snelheidsmodus

  • lampjesstatus

  • Bluetooth-status

  • vergrendelingsstatus

  • oververhitting of foutcodes

Het scherm is ook iets helderder dan in andere Xiaomi-modellen en zal zelfs op zonnigere dagen goed zichtbaar zijn.

Motor en vermogen

De motor blijft hetzelfde als in de Xiaomi M365, en het heeft een echt vermogen van 250 Watt en een piekvermogen van 500 Watt. Deze beproefde configuratie heeft zichzelf bewezen meer dan genoeg te zijn voor de gemiddelde steprijder, en ik vermoed dat Xiaomi geen reden zag om daar iets te veranderen.

Nogmaals, de motor is een naaf BLDC-motor, geïntegreerd in het voorwiel, wat betekent dat de step iets minder koppel zal hebben dan hij zou hebben als het een step met achterwielaandrijving was, maar ook controle en draaien zullen gevoeliger zijn voor gebruikersinvoer, en de rijervaring zal over het algemeen beter zijn als een resultaat.

Snelheid en acceleratie

Uit de doos wordt de Xiaomi 1S geleverd met de gebruikelijke topsnelheid van 25 km/u. De step accelereert snel en relatief soepel en weet in slechts enkele seconden de topsnelheid te bereiken. Lichtere rijders vinden de acceleratie misschien wat schokkerig, maar ik heb gemerkt dat het soms maar een beetje wennen is als het op acceleratie aankomt.

Voordat je nadenkt over de hacks (ja, daar zijn hacks), houd er rekening mee dat dit in de meeste landen de wettelijke snelheidslimiet is voor elektrische steps, en dat dit waarschijnlijk de belangrijkste reden is waarom de step met deze snelheidslimiet arriveert.

Nu, over die snelheid upgrades… Ik geloof dat deze video uitstekend uitlegt hoe je je Xiaomi 1S kunt laten ontwikkelen tot 19 mph / 31 kmh. Houd er rekening mee dat het installeren van aangepaste firmware altijd een klein risico met zich meebrengt en dat u uw step onomkeerbaar kunt beschadigen (ook is er een grote kans dat u uw garantie verliest als u dit doet, dus ga voorzichtig te werk).

https://nr1elektrischestep.nl/collections/elektrische-step-met-dikke-banden

Gerelateerde artikelen

Met behulp van deze specialist kunt u eenvoudig btw terugvorderen uit het buitenland

Deze bootmakelaars helpen u bij het vinden van dé perfecte boot

Een apk laten uitvoeren door specialisten in Zwanenburg