Waarom Crocs steeds weer naar boven komt

Is er een schoen die meer gehaat wordt dan Crocs? De schoen is aan het einde van de modekritiek gekomen en ontelbare slechte artikelen over zijn, laten we zeggen, unieke ontwerp. Het is een klomp. Het is een slipper. Hij is gemaakt van een soort plastic.

Begonnen in 2002 door Lyndon Hanson en George Boedecker, Jr., begon Crocs nadat de twee hadden geleerd van een antimicrobieel harsschuim dat was ontwikkeld door een bedrijf genaamd Foam Creations. Ze gebruikten dit nieuw ontwikkelde spuitgietschuim om hun eerste schoen te maken, een waterdicht bootschoen ontwerp genaamd the Beach. Ze introduceerden de schoen op de Fort Lauderdale Boat Show (omdat, natuurlijk) en verkochten via 200 stuks die ze destijds hadden geproduceerd.

De schoenen waren een groot succes en zijn sindsdien wereldwijd met honderden miljoenen stuks verkocht.

Ondanks verschillende precaire economische klimaten lijkt het merk recessiebestendig te zijn. In 2008, toen de laatste recessie begon, verloor Crocs naar verluidt 185 miljoen dollar, verloor ongeveer 2000 banen en sloot tientallen winkels over de hele wereld. Hierdoor had het bedrijf honderdduizenden overtollige voorraden en velen dachten dat dit het einde van het merk betekende. Maar uiteindelijk stuiterde Crocs terug.

Keer op keer lijkt Crocs weer naar boven te komen, en niet alleen financieel. Vanaf het begin hebben de schoenen een trouwe aanhang gehad dankzij hun comfort en functionaliteit. Het jaar sinds de introductie van Crocs heeft het merk een handschoen van spot en fashion hazing doorstaan, alleen maar om begeerde samenwerkingen met spraakmakende merken als Balenciaga, Pleasures, Beams en zelfs KFC te pakken te krijgen, om te worden beschouwd als een hedendaagse klassieker, een verhaal dat niet verschilt van dat van Birkenstock.

Crocs zijn ook af en toe online voordelig te vinden in de Crocs sale, vind snel jouw favorite model voor een lage prijs!