Onconventionele marketing, zo moet het!

Betrokkenheid verhogen doe je door middel van inhakers op social media. Dit kan op al jouw social kanalen. Ieder jaar doen zich genoeg mogelijkheden voor, waar jij met jouw bedrijf op inkunt spelen. Door reacties uit te lokken, kun jij jouw onderneming eens in de spotlight zetten die het verdient. Gebruik daarom humor, creativiteit en zorg dat mensen veel reageren. 

 

De kipnugget onder duct tape

Dit voorbeeld is nog niet zo lang geleden gebeurd. Iedereen kent het kunstwerk wel dat verkocht is voor 150 duizend dollar. De beroemde banaan heeft veel mensen laten verbazen. McDonalds had hier ook wel zijn mening over. Dit was goed af te lezen aan de boodschap die McDonalds online heeft gezet. Een echte inhaker, perfect uitgevoerd. Deze post heeft geleid tot een enorme engagement en interactie. 

Jouw tuinhuis is multifunctioneel

Is het warmer dan 40 graden? Grote kans dat ook jouw tuinhuis dan multifunctioneel is. In de winter een tuinhuis, in de zomer een sauna. Hier heeft Hornbach een inhaker op gemaakt. Het warme weer was iets waar veel mensen zich in konden vinden blijkbaar, want deze inhaker deed het zeker goed. 

Chaos door een fout knopje

Chaos door een fout knopje in een vliegtuig in te drukken? Ja dit is echt gebeurd! Op Schiphol werd er even gedacht dat er kaping gaande was in het vliegtuig. Gelukkig bleek alle chaos achteraf voor niks te zijn geweest. Er werd namelijk een fout knopje ingedrukt. Toen het nieuws bekend werd, was er enige commotie en dit was het perfect moment op hier op in te haken. 

De publiciteit voor Dotan

Heb jij nepvolgers? Nee, toch? Dotan werd hierop betrapt en dit kwam hem niet geheel ten goede. Hij kreeg veel publiciteit, omdat bleek dat hij zichzelf in het zonlicht zette door zijn nepvolgers. Bol.com haakte hier fantastisch op in door haar eigen inhaker met 5 sterren te beoordelen. Het zelfde principe dus. 

De juiste baan is niet voor iedereen weggelegd

Iedereen kent het moment nog wel. Sven Kramer richting goud, maar toch niet bleek op het laatste moment. Zijn toenmalige coach wees hem de foute baan in. Weg was het goud. Sven gediskwalificeerd en teleurgesteld. Nederland teleurgesteld. Hier heeft Randstad op ingehaakt met een boodschap dat een juiste baan niet voor iedereen weg is gelegd. Zo’n bericht gaat natuurlijk viraal.

Chili verloor van het Nederlands Elftal

Volgend jaar is er een EK en het jaar daarna een WK, sta dan klaar voor de inhaakmomenten, want die komen er genoeg. Zo is in het verleden ook ooit ingehaakt geworden op de wedstrijd Nederland-Chili. Nederland won met 2-0 en hier werden veel Nederlandse mensen natuurlijk erg blij van. Hema haakte op deze boodschap is dat Chili gemalen werd door hun pepermolen. Leuk bedacht, Hema. 

Legendarisch of geluk?

Het was erop of eronder. Dit was ook de gedachtegang vna Louis van Gaal toen hij besloot Tim Krul in het veld te brengen in de tweede helft van de verlenging. Dit deed hij één minuut voor het einde van de speeltijd. Krul redde ons naar de volgende ronde van het toernooi. Hierdoor besloot Andrelon in te haken met hun bekende shampoo, die bekend staat om de perfecte ‘Krul’. Perfect uitgevoerde inhaker.

Mocht je er nog steeds niet uitkomen na het lezen van deze blog, neem dan contact met ons op. Wij helpen jou natuurlijk graag verder bij het opstellen van inhakers.

Deze blog is mede mogelijk gemaakt door Jeroen van Promoboer – bedrukte promotiematerialen.

https://promoboer.nl/