Internet Marketing Gids
Image default
Marketing

Zo maak je optimaal gebruik van Google Ads

Google Ads is een online manier van adverteren waarmee je via bepaalde zoekwoorden vindbaar bent op Google. Het voordeel van Google Ads, is dat de mensen die jouw website bezoeker al geïnteresseerd zijn in soortgelijke producten en dus sneller iets bij jou zullen kopen. Wil jij Google Ads toepassen in jouw bedrijf? In dit artikel lees je tips over hoe je het meest optimale resultaat haalt uit deze reclamemethode.

Oefenen

Al het begin is moeilijk, dus als je voor het eerst gebruik maakt van Google Ads, zul je moeten uitvogelen hoe alles werkt. Schrijf bijvoorbeeld verschillende advertentieteksten. Aan de hand van statistieken krijg je feedback over wat werkt en wat niet. Zo weet je steeds beter wat je moet doen. Als je eenmaal doorhebt wat de beste strategie is en waarmee je het beste resultaat bereikt, kun je je hierop richten.

Heb geduld

Het kan zijn dat het in het begin nog niet helemaal goed gaat en dat je een paar dagen of zelfs weken geen enkele conversie hebt. Raak niet meteen in paniek. Alles heeft tijd nodig. Neem rustig de tijd om te ontdekken welke strategieën werken. Echter moet er na een paar weken wel wat verbetering in zitten, anders lopen de kosten te hoog op. Maar als je helemaal in het begin wat verlies lijdt, haal je dit later wel weer in.

Adverteer niet te breed

Voor een goede Google Ads campagne is het belangrijk dat je niet te breed adverteert. Zorg ervoor dat je alleen zoekwoorden gebruikt die 100% relevant zijn voor jouw bedrijf. Kies bij voorkeur alleen voor zoekwoorden of eventueel zinsdelen die precies zo op je website zijn terug te vinden. Doe je dit niet, dan zijn je advertenties zichtbaar voor een te grote doelgroep en krijgen te veel mensen die niet zijn geïnteresseerd in jouw producten of diensten de advertentie ook te zien. Aangezien je per kliks betaalt voor de advertentie, kost je dit alleen maar geld, terwijl je er niks mee bereikt.

Volg een training

Als je gebruik maakt van Google Ads, is het verstandig om er het een en ander vanaf te weten. Volg daarom een speciale Google Ads training. Bij de training wordt zowel theorie als praktijk behandeld. Bovendien krijg je persoonlijke begeleiding, die jou helpt bij het toepassen van de beste marketingstrategieën, speciaal voor jouw bedrijf. Zowel voor beginners als voor gevorderden zijn er trainingen beschikbaar. Je vindt dus altijd een training op jouw niveau.

 

 

Gerelateerde artikelen

Hoe kan je regionaal adverteren met je website of webshop?

Een marketingbureau voor jou

Ondersteun je marketing afdeling door freelancers in te huren