Een marketingbureau voor jou

Een zoekmachine marketing bureau is een marketing bureau dat de diensten van zoekmachineoptimalisatie aanbiedt. Als je geïnteresseerd bent in dit soort diensten kun je dus bij een digital marketing agency, zoals Digital Inside terecht, dit bedrijf heeft namelijk meerdere mogelijkheden op het gebied van zoekmachineoptimalisatie. Een van de mogelijkheden is SEO, dit staat voor search engine optimization en in het Nederlands heet dit zoekmachineoptimalisatie. SEO kan je helpen om hoger te komen in zoekmachines. Digital Inside kan jou hierbij helpen, dit bedrijf kan vanuit een goede analyse zorgen dat je hoger komt in Google. De ervaren SEO-specialisten van Digital Inside kunnen je helpen met de volgende activiteiten: een online marketing strategie, een zoekwoorden onderzoek, SEO-teksten schrijven, linkbuilding, website audit, structured data op orde brengen en ze kunnen ook helpen met het monitoren van resultaten. 

De 5 stappen 

De online marketing strategie wordt bepaald in 5 stappen. Deze 5 stappen zullen dus ook de basis zijn voor de online groei en de samenwerking tussen Digital Inside en de klant. De eerste stap is het doel bepalen, dit is heel cruciaal, want hier begint het allemaal mee. Een duidelijke visie is zwaarwegend bij de online groei. Bij de visie komen ook nog bijbehorende doelstellingen, deze doelstellingen zijn heel erg belangrijk, want zonder meetbare doelstellingen is de online groei niet te halen. De volgende stap is het optimaliseren van de website of het maken van de nieuwe website. 

Als je de doelstellingen hebt bepaald kun je door met het kritisch bekijken van je website. Je hebt een deugende website als de propositie duidelijk op de website staat en als de website betrouwbaar is. Digital Inside kijkt met heatmaps en een bezoekers analyse of de website effectief is. Als dit niet zo is moet er wellicht een nieuwe site komen, maar het kan ook voorkomen dat de website wel redelijk voldoet, dan heeft de website enkel optimalisatie nodig. 

Conversiepunten meetbaar maken 

Het meten van alle mogelijke conversiepunten is een cruciale stap. Deze stap is belangrijk, omdat alle moderne marketing mogelijkheden pas echt goed werken als je de juiste data invult bij algoritmes. Bij de moderne marketing mogelijkheden kun je denk aan social media marketing, Google Ads en display marketing. Het is dus van groot belang om de conversiepunten goed te meten, hiernaast is het ook cruciaal om koppelingen te maken tussen verschillende tools, want als deze tools goed samen kunnen werken kun je sneller online groeien.  

Na het meten van conversiepunten is het van belang om je doelgroep te bepalen. Digital Inside kan de doelgroep vanuit data en marktkennis bepalen. Als je de doelgroep hebt gevonden kun je gaan kijken op welk platform je wilt adverteren.